ETA

SEENIB i IP! o zatvorskoj presudi za urednika kurdskog lista
BEC, 7. aprila 2010. (Beta) —

Medijska organizacije jugoistocne

Evrope (SEEMB) i Medunarodni institut za §tampu (IP1) kritikovali su
danas trogodis$nju kaznu zatvora koja je u Turskoj izre€ena bivsem
uredniku jednog kurdskog dnevnika Vedatu Kursunu.

U zajedni¢kom saopstenju BEEME i IPI podsecaju da je Kursuna turski
sud prosle nedelje osudio na tri godine zatvora zbog dva ¢lanka
objavljena u listu Azadija Velat, koja su ocenjena da Sire propagandu
zabranjene Radnicke partiju Kurdistana (PKK).

Turska, ali i Evropska unija, SAD i druge zemlje smatraju PKK
teroristiCkom organizacijom.

"TrogodiSnja zatvorkska kazna Kursunu baca senku na tursko
pravosude”, rekao je u saopstenju direktor IPI-ja Dejvid Dadz
(David Dadge).

"Umesto nepristrasne primene zakona ovo umnogome izgleda kao odluka da
se kazni novinar zbog obavljanja svoje profesije. Ova presuda Salje

signal svim turskim novinarima da rizikuju ako naljute drzavu", dodao

je Dadz u saopStenju.

Kursun, bivsi urednik kurdskog lista Azadija Velat, vec¢ je proveo 13
meseci u zatvoru gde je ¢ekao na sudenje od kada je uhapSen u
Istanbulu u januaru 2009. godine, gde je doSao da svedoci u drugom
slucaju.

U saopStenju se dodaje da ovo nije prvi put da je neki novinar lista
Azadija Velat osuden na zatvor.

Odzan Kiling, koji je postavljen za urednika lista posle hapSenja
Kursuna, u februaru je osuden na 21 godinu zatvora zbog
objavljivanja, u 12 izdanja lista, izvestaja o PKK i slika uhap3Senog
vode te partije.

Prema medijskim izvestajima, Azadija Velat je menjao glavnog urednika
Sest puta od 2006, svih Sest ih je ili uhapseno ili pobeglo iz
zemlje da izbegne haps$enje, navodi se u saopstenju.

Takode se dodaje da je urednik Vedat Kursun jo$ optuzen po 105
taCaka optuznice zbog "pomaganja i podrzavanja organizacije PKK
Sirenjem propagande" i "veli€anja zlo€ina i zlo€inaca" u ¢lancima
izdatim u ovom listu, za koje bi mogao da dobije ukupno 525 godina
ztvora.



